Knjiga predstavlja rezultat projekta „Reggio inspirisana odgojno-obrazovna praksa u predškolskim ustanovama Kantona Sarajevo“, koji su autorice realizirale sa grupom entuzijastičnih i motiviranih odgajatelja. U osnovi projekta je težnja za prevladavanjem tradicionalnog gledišta da su za teoriju zaduženi fakulteti a za praksu vrtići, te oslikava primjer sinergijske povezanosti univerzitetskih profesora i praktičara (predškolskih odgajatelja).
Projekat se bazirao na modelu akcijskog istraživanja, koji je ponudio kontekst za propitivanje i usavršavanje profesionalnih kompetencija odgajatelja kroz razvoj refleksivne prakse. Inspirirani Reggio pristupom kao zlatnim standardom u predškolskom odgoju i obrazovanju, odgajatelji su imali priliku osvještavati elemente zastarjele odgojno obrazovne prakse i usavršavati je. U prvom dijelu knjige daje se sažet prikaz ključnih principa neophodnih za razumijevanje Reggio pedagogije, u okvirima historijskog i političkog konteksta. Drugi dio knjige daje uvid u postupak i proces akcijskog istraživanja kao ključnog alata u stvaranju poticajnog i optimalnog konteksta za kontinuirano i autentično profesionalno usavršavanje odgajatelja. U trećem dijelu predstavlja se dio dokumentiranih aktivnosti koje svjedoče proces učenja i istraživanja djece i odgajatelja.