U organizaciji DVV Internationala – Ureda za Bosnu i Herccegovinu te Univerziteta u Sarajevu-Filozofskog fakulteta 24. i 25. oktobra 2024. godine održana je Međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih pod nazivom „Obrazovanje odraslih u evropskom prostoru obrazovanja: Perspektive iz jugoistočne Evrope“. Konferencija je finansijski podržana od strane Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo.

Učešće konferenciji uzelo je 100 učesnika iz država regije i šire, predstavnika akademske zajednice i istraživača, obrazovnih vlasti i stručnih agencija, te organizacija za obrazovanje odraslih. Ovo je bila prilika za predstavljanje istraživanja o aktuelnim temama u polju obrazovanja odraslih, poput: zakonskog okvira, finansiranja, mikrokvalifikacija, obrazovanja andragoških kadrova i studijskih programa, ali i tema koje se tiču kritičkog mišljenja, kreativnosti, lične dobrobiti, karijernog savjetovanja, zapošljavanja i motivacije za participacijom u obrazovanju odraslih. cjelokupan konferencijski program bio je posvećen kritičkoj analizi i promišljanju obrazovanja odraslih kao osnove za održiv, uključiv i otporan obrazovni sistem.

Očekuje se da će izlaganja predstavljena na konferenciji biti izvor budućih izmjena strateških i zakonskih akata u polju obrazovanja odraslih kako bi bili bolje usklađeni s evropskim tokovima i lokalnim potrebama.

Pored bogatog sadržaja, konferencija je omogućila susrete, razmjenu iskustava i razgovore o budućim saradnjama.

 

Temeljem rasprava tokom konferencije, izdvojeno je 14 zaključaka i preporuka za budući rad;

  1. Cjeloživotna priroda učenja - Učenje i obrazovanje se nazivaju cjeloživotnim, ali se postavlja pitanje treba li im uopće taj atribut, jer se podrazumijeva da moraju biti cjeloživotni procesi. Obrazovanje odraslih osigurava kontinuitet i institucionalnu podršku ovim procesima.
  2. Relacijska pozicija obrazovanja odraslih - Učenje i obrazovanje odraslih pozicionirano je relacijski u odnosu na ukupni život i rad čovjeka
  3. Andragogija kao znanstvena disciplina - Andragogija se fokusira na obrazovne i općeljudske potrebe pojedinca preispitujući modele obrazovanja odraslih u praksi.
  4. Bogata tradicija obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini - Obrazovanje odraslih u Bosni i Hercegovini ima svoju stoljetnu povijest i svoje decenijsko utemeljenje, za koje treba puno strpljenja (zakoni koje druge države donesu u rasponu od dvije godine – primjer, Hrvatska 2007, Makedonija 2008 – u BiH traže raspon od deset godina, od 2009-2019). Modele za obrazovanje svojih kadrova i profesionalizaciju andragoškog poziva crpi iz kontakta sa susjedima iz Regije, Europe i svijeta.
  5. Sistemske prepreke - Konferencija je pokazala koliko je važno pojednostaviti složene sisteme upravljanja obrazovanjem kako bismo adekvatno odgovorili na potrebe u praksi.
  6. Osnaživanje profesionalaca - Delfi-metoda omogućila je razmatranje novih pravaca u obuci andragoga i osmišljavanju studijskih programa.
  7. Izazovi i potencijali obrazovanja odraslih - Pitanja kao što su mikro-kvalifikacije, finansiranje i otpornost obrazovanja u kriznim vremenima ostaju centralna za dalji razvoj ove oblasti.
  8. Karijerni razvoj - Važne napomene za studijski program Andragogije dobivamo iz izlaganja o karijernom razvoju. Karijera nema više izgled linearnog kretanja, već odabir za koji treba educirati odrasle.
  9. Profesionalizacija andragoških profila - Razmatrano je da li su potrebni specijalizirani andragozi ili se profil andragoga može razvijati kroz dodatnu obuku bez obzira na osnovnu stručnu spremu.
  10. Interdisciplinarna perspektiva - Kreativnost, umjetnost, filozofija, politologija i sociologija moraju biti dijelom studijskih programa za andragoge. Čak i ovakva ideja kombinatorike među znanostima dio je kreativnog manifesta koji se može sažeti u tvrdnji: poučavanje kreativnosti mora biti sastavni dio andragoških programa, dok istodobno kreatologija mora uvažavati andragoške spoznaje.
  11. Andragogija i uloga u odgoju - Andragogija igra važnu ulogu u podršci obrazovnim institucijama i odraslima koji se bave odgojem, posebno u odnosu na savremene izazove u pedagoškom radu.
  12. Zdravstvena edukacija - Andragogija ostaje povezana s medicinskom edukacijom, naglašavajući važnost zdravstvenog obrazovanja, kako u formalnim, tako u neformalnim programima.
  13. Prepoznatljivost Bosne i Hercegovine u polju andragogije - Sudionici su prepoznali Bosnu i Hercegovinu kao značajan resurs za buduće razmjene u oblasti andragogije. Sudionike i uvažene pozvane goste predavače i izlagače smatramo svojim recenzentima, ali ujedno i promotorima andragoških ideja koje dolaze iz BiH, a kroz koje jednako nudimo pripadanje, ljubav i ekspertizu.
  14. Post-konferencijske aktivnosti - Planirano je održavanje simpozija o zajedničkim andragoškim studijskim programima, kao i dalja razmatranja mogućnosti za inovacije u andragoškoj obuci.

 


Klikom na sliku otvarate galeriju